2015. április 1., szerda

Bréking! - Kolbászriadó!

Akkor most klaviatúrát, tollat letesz, és elindul az Október 6. utca 9-be, a Faszaládéba!

Tálcán, papíron, ahogy kell! fotó: Faszaládé fészbúk.

Páran tudjátok mennyire odavagyok a kolbászokért. A második 7Réteg című gördeszkás kiadványunkba példának okáért a Kis budapesti kolbászkörkép című írást adtam, de itt a blogon is foglalkoztam már rendhagyó kolbászozóval, jelesen a Kolbice nevű találmánnyal. Szeretem a különböző hentesek kolbászait tesztelni és szoktam a szír delikátban merguezt venni. Na de most, ezennel, a mai nap megdőlt mindenféle kolbászba vetett hitem, elképzelésem, mindenem.
Ugyanis elmentem a Faszalédába, amit megnyílása óta magasztal nemcsak a gasztroblog szcéna, hanem egyéb oldalak is. Nem éremtelenül...

Pici hely, nem találtam meg könnyen. Belépéskor a belsőépítész - a Faszaládé tervezője - Szendrő Péter üdvözöl, mint kiderült enni ő is először eszik itt. Elég jó interiort csinált Frencsi, aki kollégáival eszik, azt mondják, a kolbász még "faszább", mint a hely belsője.  
Megnézem az étlapot, majd az akciós szett - 12-15 óráig 2db disznókolbász 1480 ft. - mellett döntök. A csípőset nem igazán szeretem, ezért marad a Budapest csemege és a Citromdisznó. (Hagytam tesztelni valót a jövőre is, kacsamájas csirkekolbász, marhás-bárányos, meg a véres hurka.)
10-12 percet várok a kolbikra. Kerek alutálcán hozzák, rajta papír, amin az egység húsdarálós logója díszeleg. A csemegéshez mustár, a citromoshoz szardellás majonéz (!?) jár, vadítóan ropogós bagettel. Evcajkként kb. húszcentis hegyes végű pálcikák szolgálnak.
Először is a csemege. Baszki. Tökéletesre sütve. Porcogók, mócsingok nélkül és olyan íz...picit a merguezre (észak-afrikai, fűszeres kolbászok) emlékeztet, bár az nem disznóból készül. A kolbász és a mustár keringőre kelnek egymással. Aztán a citromos. Bár nem szeretem a majonézt, azért megkentem vele a kolbit. Na takarodó, ez nem is majonéz! Vagy engem eddig átvertek! A szardella nem is érződik, viszont a citromos, az citromos, üde friss.
Naná, hogy a maradék bagettel feltunkolom a kolbászok zsírját. Hozsannázás helyet csak annyit tudok mondani: egyelőre nem találom a szavakat. 
De tényleg. Itten újragondolták a kolbászokat kérem. Te jó ég, bele sem merek gondolni milyen a többi és mi lesz, ha a srácok ismét agymenést kapnak és kikísérleteznek valami új kombót!     

Marhák. Még tetoválás is lehetne. fotó: Faszaládé fészbúk.

Túlzás nélkül a Faszaládé a kolbászrajongók Mekkája!

Mindenesetre egy valamit elvett tőlem a Faszaládé. A hagyományos kolbász élvezetét. Én most már csak Faszaládé-kolbászt vagyok hajlandó enni. Illetve lehet próbálkozni, ajánlani mi érhet a nyomába!

Szóval: Faszaládé, Október 6. utca 9.!

ui.: Kitűző van még? Legközelebb szeretnék egyet!    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése