2016. április 19., kedd

Kekszes-habos eperkorona

Nakérem. Készítettem egy mennyei, pihe-puha, epres, tejszínhabos etwast. Következzen a hiteles történet és a recept.


A Paprika Tv-n bűvészkedett valami olasz maca, olasz piskótát vagdosott egy magas falú üvegtálba, meglocsolta limoncellóval, aztán felezett epreket nyomott a tál falához, megragasztgatta tejszínhabbal, amarettós kekszet tört bele és ezt ismételgetve három emeletet épített.
A másik ok, meg hogy a Spar akciós újságjában 300-ért ajánlottak fél kiló epret.
Nyilván nem akartam 5000 forintos édességet csinálni ezért kicsit változtattam a hozzávalókon. Tejszínhab oké, nem nyomós, rendes felverős tejszínhab, fél liter, 3-4 teáskanál cukorral. Piskóta helyett vettem fekete-fehér kalácstésztából készült kiflit. Ezeket vékonyra szeleteltem és vajon, serpenyőben megpirítottam. Ez lett mindennek az alja. Meglocsoltam pálinkával. Megfeleztem az epreket és csúccsal fölfelé, "tenyeressel" a fal felé sorakoztattam őket. Jött egy adag tejszínhab, nagyjából az eprek magasságáig, befelé leejtősen. A kis krátert olyan 1 centis babapiskótakockákkal és morzsával töltöttem ki. Megint egy kis tejszínhab, egy réteg kalács, pálinka, tejszín, eper, babapiskóta és a tetejére reszelt keserű csoki.
Pár óra alatt összeérik a hűtőben. Megbontás után sok esélye nincs a túlélésre.
Hát ilyen az én eperkoronám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése