2019. augusztus 11., vasárnap

Padrón vagy gernikai paprika az erkélyről.

Bejegyzek. Már több, mint egy éve nem, de hát alakult és sűrű volt az élet. Nem volt ihlet, de az erkélyen vetett és gondozott zöldségek hozzák a termést. 

A 120 x 600 centiméteres erkélyt igencsak teleültettem. Sajnos a cukorborsónak nem volt elég mély a balkonláda, így csak fél kisujjnyi hüvelyek termettek. A paprikák viszont jól érzik magukat cserépben tele vannak virággal, fejlődő kis paprikákkal, eddig 15 darabot arattam. 



Baszkföldön és Budapesten a Padrón tapas bárban ettem ilyen paprikát. Forró serpenyőben, olívaolajon szinte feketére sütik, sópehellyel megszórják és kész is a kitűnő előétel.



Az az érdekes, hogy az első aratásnak több, mint a fele csípett. A másodikból egy darab sem. A piacon is megkérdeztem az őstermelőt, akitől vettem a múltkor kétmaréknyit, hogy mi a tapasztalat csípősség ügyében, de nem tudott kielégítő választ. Egyik csíp, másik nem, teljesen random. 

"Desszertnek" meg cukkinivirág sörtésztában. A cukkinik nagyon szeretik a sashegyi klímát. Július elsején ültettem őket a cukorborsó helyére és már szüreteltem vagy tíz virágot, és legalább 4-5 gyümölcs alakul.



Fantasztikus különlegességeket lehet így termeszteni. Más nem kell hozzá, mint mag, víz és törődés! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése