2018. május 1., kedd

Mennyei manna - sült salátaszív

Valamelyik nap az Aldiban mintegy 30%-os árengedménnyel volt kapható a salátaszív. Lehet 480-ért nem vettem volna, de 350-ért nem éreztem luxusnak. A poszt címéből asszem kiderül, az előbbi ár sem sok, pláne ha az ember tudja mit kezdjen az alapanyaggal.

Szívecskék

Először is kevertem egy vinaigrette-t. Barna cukor, fehérborecet, só, bors, mustár, citromlé, olívaolaj, jól összekeverve.
Aztán a salátaszívek egy-egy külső levelét levettem, megmostam, lecsepegtettem, letöröltem, a torzsája végét levágtam és kettészeltem.

Kettészelt szívek

Felhevítettem egy serpenyőt kis olajjal, majd a fél salátákat először vágott felükkel, majd megfordítva megkapattam. (Érdemes a torzsánál kicsit odanyomni, hogy az is elég hőt kapjon!)

Megkapatott szívek

Jénaiba tettem őket, durva szemű sóval és borssal meghintettem, majd előmelegített 180 fokos sütőbe kerültek 12-17 percre.

Szívek készen

Az előbb használt serpenyőbe vékony szelet kenyereket tettem, amikor kicsit megbarnultak fokhagymával megdörzsöltem. Ez a köret.
Amikor a salátáknak a torzsáját meg lehet szúrni villával, már kész is. Tálaljuk. Vágott féllel felfelé, vinaigrette-tel meglocsoljuk, kis parmezán rá az íze kedvérét, mellé pirítós.

Sült szívek tálalása
Ha jut két fél fejenként érdemes az egyiket torzsától felfelé enni, a másikat csúcstól a torzsa irányába.
Egyszerű, gyors, egészséges, finom és az ára sem vészes. Előételként vagy könnyű vacsoraként javallt. Mint egy jó hús, vagy hal...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése