2013. február 12., kedd

Fehér kígyó Budapest alatt

Az Alstom metrókocsi jó. Nekem tetszik. Igazából nem is metrókocsi, nem szerelvény, hanem egy óriási kukac. Világos és egyelőre tiszta. Ezzel máris hatalmas kontrasztban van, sötét színű és már-már tisztíthatatlanul öreg, kopott és leharcolt elődeivel. És amihez nem szokott az átlagos fővárosi metrón-utazó: lehet rajta beszélgetni, mert csöndes.


Amikor forgalomba helyzeték, igyekeztem elkapni, kíváncsi voltam rá. De az első időkben csak egyet-egyet láttam, így bosszankodtam, amikor a mozgólépcső baloldalán lerohanva, folyamatosan lemaradtam az Alstomról. Egy ideje azonban fél tíz-háromnegyed tíz körül szinte kizárólag Alstom-kukacok jönnek, így már lemaradni nehéz róluk.
Valaki kérdezte a múltkor, hogy nem kisebbek, nem kevesebb ember fél el rajtuk? De nem. Valóban kisebbeknek, keskenyebbeknek tűnnek, mint szovjet szerelvények, de nem kocsikból állnak, így a csatlakoztatással és a vezetőfülkékkel nagyot lehet spórolni. Nem mellékesen ha az ember végignéz a kukac belsejében, nem érzi magát vagonba zárva.


Ahogy tapasztaltam a bemondással és az ajtók záródását jelző hanggal lehet még valami probléma, de Vitézy Dávid minden bizonnyal hamarosan orvosolja ezt (is).Bízom benne, hogy megmaradnak ezek a metrók hosszú távon is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése