2015. november 20., péntek

Az EB-re kijutás margójára

Írja ezt egy olyan szurkoló, aki bár cirka tíz éve a magyar labdarúgásba hitét vesztette, előtte tíz évig több tucat meccsen volt, - akár egyedül is - drapériát festett amikor a ciánszennyezés érte a Tiszát és az Ausztrálok ellen játszottunk, majd amikor Matthaus lett az edző.

Először is, természetesen meghatódtam, bekönnyeztem, amikor lefújták a visszavágót. Örültem, hogy átéltem, hogy a magyar csapat kijut valahova. Erre vártam, ezért szurkoltam elég régóta, bár, mint említettem, nem nagyon érdekel már a válogatott. A magyar futballra azért voltam dühös egy ideig, mert úgy éreztem elvették tőlem azt, hogy egy nagy tornán, külföldön szurkolhassak, úgy ahogy más országok drukkerei, ahogy azt a tévében kétévente látjuk. Dárdainál is volt taktika, Storcky-nál is volt, mindketten kihoztak mindent a csapatból. Most összejött.




Másodszor azért úgy érzem ez kegyelemkettes. Mondja Csányi, köszönjük a miniszterelnöknek. Há el van tévedve Csányi úr?! Ezt a kijutást, ha köszönhetjük valakinek, az Platini. 8, azaz nyolc csapattal emelték az EB résztvevőinek számát. Na igen, nem jutottak ki a hollandok, meg a görögök, de akkor is.

Még valami. Húsz évvel ezelőtt, tíz évvel Mexikó után az olimpiai csapat kijutott Atlantába. Emlékszem ahogy Lendvai, Lisztes meg Sándor Tamás a márciusi hóesésben vonatozik. Az olimpia is világverseny nem?

Na, ugye. Hát ez a legszebb. Amit Orbán posztolt a facebookra. Mit na ugye, bazdmeg? Na, ugye milliárdok a fociba? Na ugye stadion a kertvégibe? Kinek na ugye? Azoknak akik a milliárdokat az egészségügyben, oktatásban szeretnék látni? A nem rá szavazóknak? Hihetetlen, hogy így örül a miniszterelnök. Illetve nem is örül. Dölyfösködik. Így állunk.

Nem tudok őszintén örülni, búsulni sem. A pozitív és a negatív jel kioltják egymást, leginkább semmit sem érzek.

(Már csak hab a tortán a fociértő szurkolók megnyilvánulása. A kinti pótselejtezőn, de talán az egész sorozatban, Szalait ekézték a legtöbbet. A szakértők - nem az állítólagosak - szinte minden meccsen a legjobbak közé sorolták...)    

ui.: Egyáltalán lesz EB?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése