2013. május 27., hétfő

San Mamés búcsú és búcsúposzt

Tegnap utolsó bajnokiját játszotta az Athletic a San Mamésban.



Muniain ostoba visszarúgásának köszönhetően a nagycsapat dicstelenül búcsúzott a Katedrálistól, a csorbát a kicsik köszörülhetik ki vasárnap hiszen a Levante B ellen itt játszanak a rájátszásban a másodosztályba való feljutásért.

De nem is ez az igazán fontos, hanem, hogy a La Liga Locá-s srácok felkértek egy búcsúposztra az alkalomból, hogy az Athletic az utolsó bajnokin taposta a stadion gyepét.

Sokáig gondolkodtam mi legyen a poszt, gondoltam személytelen stadion-történetre, kicsit személyesebb nosztalgiázásra, de végül amellett döntöttem, hogy elküldöm azt az esszét, amit arra a pályázatra írtam, amit a klub írt ki még áprilisban. Lényege, hogy igaz, személyes történetekből egy háromtagú biztosság kiválasztja a legjobb húsz írást és ez bekerül a San Mamés centenáriumi könyvébe. Váczi Mariann, a kedves antropológus, Athletic-mindentudó hívta fel a figyelmem a pályázatra, majd le is fordította az írásomat, köszönöm neki az "útegyengetést"! Elvileg még a hónapban lesz eredménye a pályázatnak, nagyon kíváncsi vagyok bekerül-e vajon az enyém. Magyarul elég jó a visszhangja, nemcsak a La Liga Locá-n, hanem az NSO-n is, hiszen kitették a főoldalra:


A magyar kommentekből ítélve, ha feleennyire tetszik majd a baszkoknak, akkor berakják. Nem tagadom, valami baromi jó érzés lenne egy ilyen kiadványban szerepelni.

Az írás magyar eredetije itt: Agur, San Mamés!

3 megjegyzés:

  1. Szia,
    tudsz valamilyen elérhetőséget adni Váczi Mariannhoz? Kulturális antropológiát tanulok és fel szeretném venni vele a kapcsolatot, de eddig nem sok mindent találtam róla/vele kapcsolatban.
    Üdv,
    N.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, tudok. Kinek is, minek is? Hova is címezzem?
      üdv

      m.

      Törlés
    2. Szia,
      tanácsot szeretnék kérni tőle a kutatásomhoz. Nem találtam email címet, ahová írhatnék neki, csak a Facebookot, de ott nem akarom zargatni. Ezért kérlek téged. Az email címem: drsenorita13@gmail.com. Nagyon köszi!
      Üdv,
      Niki

      Törlés