2013. január 6., vasárnap

Garnéla-kattanás


Rákattantam a garnélára és úgy veszem észre a környezetem kezd is rákattanni. Anyám szülinapján vettem először, amikor lementem a Nagyvásárcsarnok halas részlegébe, hogy valami különlegeset főzzek vacsorára. Annyira jól sikerült, hogy egy héten belül kétszer is csináltam, a másodikat Mikiéknél. Karácsonykor és Szilveszterkor megint garnéla, és mit tesz isten az újév első szombatján ismét csak garnéla.

Azt hiszem Bilbaóban ettem először, ott "gambas a la plancha", vagyis garnélák a vaslapról néven fut. Kis olívaolajat spriccelnek a grill-lapra, rá nagy szemű tengeri só, rá a rákok, míg narancs-rózsaszínűek nem lesznek. Megkenik fokhagymás olajjal, szórják petrezselyemmel, bagettel és citrommal tálalják. Egyszerű, gyors, mennyei.

Mivel (még) nincs grill-lapom és sóra azért nem szívesen költök egy vagyont, kicsit átgyúrtam a receptet. Fél citrom levéhez öntök kétszer annyi olívaolajat, két-három gerezd nagyon apróra vágott fokhagymát, egy csomag apró petrezselymet, és csipet sót adok hozzá, jól összekutyulom és állni hagyom húsz percig. Felhevítem a serpenyőt, pici olajat teszek bele és mielőtt elkezdeném rápakolni a rákokat, mindegyiket megmártom a löttyben. Három-négy hő perc kell a darabkáknak. Ha az utolsó adag majdnem kész, ráöntöm a maradék löttyöt megvárom, míg fortyan egyet, mehet a kész rákokra, óvatosan átforgatom és egy kis citromlevet csavarok rá.

Hamar a garnéla bolondjává válik boldog-boldogtalan.Tengerpartra, napsütésbe visz az illata és az íze. Legutóbb 1 kiló 20 dekát ettünk meg öten, de a végén tényleg a fülünkön jött ki. Okés, nem olcsó, de egy pizza is simán kerül ennyibe...

Előételnek és főételnek is remek, bár utóbbihoz azért kell mennyiség. A Fővám téren 5500 forint kilója, Auchanban és a Metróban kicsit olcsóbb, de szerintem érdemes az Apor Vilmos téren nemrég nyitott Hegyvidék Központba, a Vörös Homárba menni, ahol 4900 egy kiló. (Közvetlen mellettük van Gál "Hentes" Józsiék Mészársteak nevű intézménye, ahonnan a legendás hamburgerhús való).  Ha nincs garnéla farok, akkor megteszi az előfőzött is, csak annál nem színeződik el a rák szürkéből, rózsaszínre. Az pedig elég látványos folyamat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése