2013. január 15., kedd

Halak nullatizenkettő 2.0

Tavalyi fogásaimmal már dicsekedtem, most bemutatom a belőlük készített fogásokat, mármint amik a nagyobb halakból sütöttem. Két nagyobb példányt akasztottam a múlt szezonban; egy majdnem hármas csukát és egy több mint kettőfeles süllőt. Mindkét hal volt akkora, hogy érdemesnek tartottam lefilézni őket.
Még sosem fogtam akkorákat, hogy filézni merjek, most végre kipróbálhattam. Nagyon kíváncsi voltam a módszerre, jól utánaolvastam, kérdeztem, nehogy elcsesszem a nagy halakat. Akit szintén nagyon érdekeltek a történtek, az Mijuka volt, a macska. A süllő bontásakor olyan izgalomba jött, hogy elkezdett remegni teljes testében - előtte sosem csinált ilyet.

                                                       Csukasteak és társai (fotó: Zsombor)

Íme a csuka. Teljes nevén: fokhagymás csukasteak, vajas cukkinivel, baconszalaggal kerített füstölt sajtos újburgonyával, mediterrán salátával. Tök egyszerű, a körettel többet kell baszkolódni. A majd tenyérnyi és háromcenti vastag csukadarabokat sóval, borssal meghintve pihentek egy kicsit, majd kevés olíván megsültek. Közben olajba préselt fokhagymát kaptak, ecsettel. Ennyi. 
A krumpli falatkaként is szuper, nemcsak köretként. Sok salátával könnyű főétel is lehet. Mintha petrezselymes krumplit héjában csinálnék megfőzöm a krumplit - de semmiképp sem szét! - majd puceválás. A burgonya óvatosan kettévágandó, vékony füstölt sajt beletétetik, bacon köré, megtűz fogvájóval, majd kis pirítás, míg a szalonna színt nem kap, petrussal megszór.
Cukkini. Felét meghámozom, felét zölden hagyom - így látványosabb - belét kikaparom, és vékony csíkokra vágom. Lobogó, sós vízbe dobom egy percre, ha kicsit elhagyta magát kiveszem. Serpenyőbe vaj, kevés fokhagyma, zutty bele cukkini-giliszták pár percig.
Saláta ízlés szerint. (Nálam só, bors, balzsamecet, egyszerű-nagyszerű alapon.)    

                                                                                               Az érdes süllő (fotó: Rozsi)

Nagy szemű zsemlemorzsához jó felaprított petrezselymet, zsályát, kevés fokhagymát és zsályát kevertem, plusz pár csepp citrom. Ebbe a zöldes morzsába hempergettem meg a sózott-borsozott filéket, jól meglapogattam, hogy minél több darabka ragadjon rájuk. Tepsiben, sütőpapíron 15-20 perc a sütőben. A morzsa miatt nem ragad le és nagyon finom. Mellé balzsamecetes saláta mixet adtam.

Van még egy kis csukám a hűtőben és találtam egy jó receptet is hozzá, a fő alanyon kívül szardella és szalonna szerepel még benne. Eléggé felpiszkálta a fantáziámat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése